Bel ons op 0187-607090 of stuur een e-mail naar info@geboortezorgdigitaal.nl

FAQ

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest voorkomende vragen over Geboortezorg Digitaal.

Managers

Kan de applicatie op elk type tablet geïnstalleerd worden?

De applicatie is webbased en daarom niet afhankelijk van een bepaald type besturingssysteem of browser. Kortom: de applicatie werkt op iPad, Samsung en alle andere tablets die internettoegang hebben.

In hoeverre is Geboortezorg Digitaal direct klaar voor gebruik?

De applicatie zoals die nu ontwikkeld is, kan direct uitgerold worden zonder aanpassingen, maar kan ook volledig aangepast worden op de wensen van uw zorgorganisatie.

Welke aanpassingen in de interface zijn mogelijk?

Uiteraard kunnen de kleuren van de applicatie aangepast worden op uw eigen huisstijl en kunnen knoppen aangepast worden naar uw eigen knoppen. De aanpassingsmogelijkheden zijn onbeperkt. Zo past de interface van de applicatie altijd bij uw organisatie.

Hoe zorg ik ervoor dat de juiste mensen de juiste toegang hebben?

De applicatie kent verschillende gebruikersrollen: de backoffice toegang (overview), de kraamverzorgende toegang (enkel de dossiers die hij/zij nodig heeft) en de oudertoegang (enkel inzicht in het eigen dossier). U bepaalt zelf wie welke toegang krijgt.

Kan een vooraf op te stellen zorgplan ook in de applicatie verwerkt worden?

Ja, ook een zorgplan kan in de applicatie verwerkt worden.

Is toegang tot dossiers altijd gewaarborgd?

De applicatie is altijd toegankelijk met een werkende internetverbinding.

Worden de cliëntgegevens in de Cloud opgeslagen?

Nee, de cliëntgegevens worden opgeslagen op een beveiligde server.

Is er een koppeling mogelijk met ISK of Easycare?

Het maakt niet uit welke software u gebruikt. Wij zorgen er voor dat Geboortedossier Digitaal communiceert met de door u gebruikte softwarepakketten.

Wat als een kraamverzorgende uit dienst gaat?

Als een kraamverzorgende uit dienst gaat, kan zijn of haar account op niet-actief gezet worden. Dit kunt u zelf vanuit het backoffice systeem regelen. In de dossiers waar de kraamverzorgende aan gekoppeld was, blijft deze wel staan, zodat uw administratie altijd klopt.

Hoeveel kraamverzorgenden kunnen in de applicatie opgenomen worden?

Er zit geen limiet op het aantal kraamverzorgenden die in de applicatie toegevoegd kunnen worden.

Hoeveel dossiers passen er in de applicatie?

Er zit geen limiet op het aantal dossiers wat toegevoegd kan worden.

Welke investering is nodig voor de implementatie?

De investering die uw organisatie moet doen om Geboortedossier Digitaal te kunnen implementeren, is geheel afhankelijk van de grootte van uw organisatie en van uw wensen. Zo kan de applicatie als losstaand product geïmplementeerd worden, maar het kan ook zo ontwikkeld worden dat het communiceert met bijvoorbeeld uw declaratiesysteem- of andere systemen die uw organisatie gebruikt. Neem contact met ons op als u meer wilt weten of de grootte van de investering voor uw organisatie.

Kunnen de tablets die we nodig hebben ook geleased worden?

Ja. Tablets kunnen via een leaseconstructie ingezet worden. Uw organisatie betaalt dan een vast bedrag per maand.

Welk data abonnement is nodig om onbeperkt gebruik te kunnen maken van de applicatie op de tablet?

Uit ervaring blijkt dat een abonnement met 500 MB data per maand voldoende is om de dossiers bij te werken.

Wat levert het gebruik van Geboortezorg Digitaal mijn organisatie op?

Met het digitale dossier wordt tijd bespaard doordat kraamverzorgenden in plaats van dossiers te schrijven, direct ter plaatse digitaal de dossiers bij kunnen werken. Overdracht tussen collega’s gaat sneller, de kwaliteit van documenteren wordt verhoogd en er is altijd realtime inzage in wat er met een klant gebeurt. Dit verhoogt uiteraard ook de kwaliteit van zorg.
Bekijk meer voordelen >

 

Kraamverzorgenden

Hoe werkt de overdracht van de gegevens naar de Jeugdgezondheidszorg?

Alle gegevens die tijdens de geboorte/kraamzorgperiode nodig zijn voor de overdracht en ingevoerd zijn in Geboortezorg Digitaal, worden automatisch ingeladen in het Jeugdgezondheidszorg overdrachtsverslag. Op die manier hoeven gegevens niet nogmaals handmatig teruggezocht en ingevuld worden. Uiteraard is er altijd ruimte om de voor de Jeugdgezondheidszorg nodige informatie zelf aan te vullen.

Wat als mijn cliënt geen internet, computer of tablet heeft?

Als er binnen het kraamgezin geen internet, computer of tablet aanwezig is, kan een kraamverzorgende het dossier uiteraard wel digitaal bijhouden. Om ook de ouders inzicht te geven in het dossier, kunnen vanuit de applicatie afdrukken gemaakt worden. Een andere optie is dat u het kraamgezin een tablet in bruikleen geeft.

Kan een cliënt precies zien wat ik opschrijf over haar?

Ja. Het kraamgezin krijgt inzicht in het eigen dossier, waardoor alle opmerkingen die daarin geplaatst worden zichtbaar zijn. Hierin kunnen indien wenselijk uitzonderingen gemaakt worden.

Kan ik het digitale dossier alleen op een tablet inzien?

Geboortezorg Digitaal is speciaal ontwikkeld voor tabletschermen, maar is uiteraard ook toegankelijk vanaf een vaste computer. Ook op de smartphone is de webapplicatie toegankelijk, echter doordat een smartphone scherm kleiner is, zal de leesbaarheid iets minder zijn.

Kunnen ZZP’ers ook gebruik maken van de applicatie?

Uiteraard kan iedereen gebruik maken van Geboortezorg Digitaal, echter zal de investering voor ZZP’ers te groot zijn om in korte tijd terug te kunnen verdienen. Via de website houden we u op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen op dit gebied.

 

Ouders

Worden de gegevens van mijn zwangerschap en kraamtijd gebruikt bij een eventuele volgende zwangerschap?

Dit is inderdaad mogelijk, maar is afhankelijk van de werkwijze van uw zorgaanbieder.

Hoe lang is het dossier voor mij inzichtelijk?

In principe krijgt u met de inloggegevens die u van de zorgaanbieder ontvangt, voor onbepaalde tijd toegang tot het digitale dossier. Echter kan de zorgaanbieder zelf bepalen hoe lang zij toegang geven, dit kan dus per aanbieder verschillend zijn.

Hoe worden mijn gegevens beschermd?

Bij de ontwikkeling van de applicatie is als uitgangspunt de NEN 7510 gehanteerd. Deze norm biedt een gemeenschappelijk kader voor het inrichten van de informatiebeveiliging in de gezondheidszorg.

Welke onderdelen kan ik zelf wijzigen?

De informatie die uw kraamverzorgende invult, kan niet door u gewijzigd worden. U kunt zelf wel aanvullende informatie toevoegen, als u bijvoorbeeld een extra temperatuurmeting doet of als er bijzonderheden zijn bij de voeding.

Wie kan mijn dossier inzien?

Het digitale geboortedossier is alleen in te zien door uzelf, de kraamverzorgende en zijn/haar manager. Andere kraamverzorgenden kunnen dus niet in uw dossier kijken.